Internetový vyhledávač je software nebo online služba, která pomáhá uživatelům rychle a efektivně vyhledávat informace na internetu. Funguje na základě složitých algoritmů, které indexují obsah webových stránek, analyzují klíčová slova a hodnotí relevanci výsledků podle dotazu uživatele. Nejznámějšími internetovými vyhledávači jsou Google, Bing, Yahoo a český Seznam.cz.
Základem každého vyhledávače je tzv. crawler nebo bot, který prochází webové stránky a ukládá jejich obsah do indexu. Když uživatel zadá dotaz, vyhledávač tento dotaz porovná s obsahem svého indexu a zobrazí výsledky, které považuje za nejrelevantnější. Výsledky jsou často obohaceny o další informace, jako jsou obrázky, mapy nebo videa.
Kromě běžného vyhledávání nabízí moderní vyhledávače i pokročilé funkce, jako je:
- hlasové vyhledávání
- personalizované výsledky
- integrace s dalšími službami
Z hlediska marketingu jsou vyhledávače nepostradatelným nástrojem, protože umožňují firmám cílit na zákazníky prostřednictvím SEO (optimalizace pro vyhledávače) a PPC (platba za kliknutí).



