Odkaz (hyperlink) je základním stavebním kamenem internetu a umožňuje propojení jednotlivých stránek nebo dokumentů. Odkazy mohou být textové, obrazové nebo ve formě tlačítek a slouží k navigaci uživatelů mezi různými zdroji informací. Každý odkaz obsahuje URL adresu, která definuje cílové umístění, kam uživatele přesměruje.
Existují dva hlavní typy odkazů: interní a externí.
Interní odkazy vedou uživatele na jinou stránku v rámci stejné domény a pomáhají vytvářet logickou strukturu webu.
Externí odkazy naopak vedou na jiný web a mohou sloužit k poskytování zdrojů, citací nebo partnerských propojení.
Kromě navigace mají odkazy klíčovou roli i v SEO, protože kvalita a množství zpětných odkazů ovlivňuje hodnocení webových stránek vyhledávači.
Odkazy mohou být také doplněny atributy, jako je „nofollow“ pro signalizaci vyhledávačům, že nemají sledovat daný odkaz, nebo „target=_blank“ pro otevírání v novém okně. Správné používání odkazů je zásadní nejen pro technickou správnost webu, ale také pro zlepšení uživatelského zážitku a optimalizaci pro vyhledávače.



